Detta ingår:
- Varvtalsregulator H-version, för A-traktorbygge utan högt varv för att köra i 30 Art.nr: 114-03-164-shiftlight
- Metallbox för inbyggnad av varvtalsregulator 146x222x55, Art.nr: 114-03-151
- Elektromagnetiskt relä för montering av varvtalsregulator, Art.nr: 114-03-190
Tillval: Shiftlight
740/940
Varvtalssignal: Ska normalt tas ifrån generatorn.
Hastighetssignal: Bakom mätarhuset finns en utgång märkt E. Där finns en högupplöst hastighetssignal redo att användas till Varvatalsregulatorn. Original i bilen är detta ursprungligen en hastighetsutgång till farthållaren, men E utgången finns i bilen oavsett om farthållare finns i bilen eller ej. Utgången E har en förstärkt hastighetssignal som är lämpligare att använda än den grönvita kabeln.
940 tips: har du startspärr kan du ej använda gamla +12v matningen till tändspolen. Detta för att 12v matningen ligger kvar efter man stängt av motorn. Då går regulatorn i stopp och det kan dröja en kvart eller mer innan du kan starta bilen igen. Använd annan strömkälla, men det måste finnas +12v hela tiden du drar på startmotorn. Regulatorn måste ha ström hela tiden startmotorn drar.
Induktiv givare ingår ej i detta paket då hastighetssignalen normalt kan tas ifrån den grönvita kabeln vid mätarhuset.