Slipp kablar till generator och induktiv givare - här tas alla signaler som behövs direkt från bilens CAN-nätverk!
Inkoppling sker genom att ansluta till bilens CAN-bus nätverk genom CAN Hög och CAN Låg på valfri plats i bilen. Normalt finns dessa lätt åtkomliga på plats 6 och 14 i OBD-porten.Vår mest avancerade hastighetsregulator hittills
Denna regulator skiljer sig mot tidigare modeller på så sätt att den inte bryter fordonet till tomgång vid uppnåd hastighetsgräns, den reglerar hastigheten istället. Det innebär att den efterliknar en farthållare. Du kan hålla full gas och låta H-CAN göra jobbet.Dessutom kommer denna med integrerad APP-sensor. Du behöver inte köpa APP-sensor separat. Den sitter redan på H-CAN.
OBS! Varje H-CAN programmeras specifikt efter bilmodell. Ange regnr vid beställning i kommentarsfältet i kassan. Har du ej regnr, kontakta oss innan beställning. Beställer du en H-CAN med regnr som går till bil där vi ej är säkra på kompatibiliteten, hör vi av oss före leverans.
Boka ej besiktningstid innan du är helt säker och har verifierat att produkten fungerar i din bil.
Protokoll som stöds idag
• ISO15765-4, denna är standard i nyare bilar
• ISO14230-4 KWP, äldre bilar (anpassning kan krävas)
• SAE J1979 (anpassning kan krävas)
Har du en bil som inte finns med i listan?
Vår leverantör tar mer än gärna fram en lösning för en bilmodell som inte stöds idagsläget, om inte din bilmodell finns med i listan, gör så här:
1a) Verifiera att det sitter kablar i position 6 och 14 i OBD-porten. Detta är ett grundläggande krav.
1b) Om du har möjlighet: Kolla vilket protokoll som din bil använder. Detta kan ibland göras med en vanlig felkodsläsare som scannar tillgängliga protokoll för att kommunicera med bilen, anteckna det protokoll som läsaren stannar på när den får kontakt med bilen.
2) Kontakta vår leverantör på info@lohelectronics.se med ditt regnr samt att du önskar hjälp med att utreda om din bil kan få stöd av H-CAN. Normal införandetid för en ny modell varierar mellan 1-6 veckor beroende på omfattning av anpassning. Denna anpassning kostar inget extra.
Vår leverantör Loh Electronics utvecklar H-CAN kontinuerligt vilket gör att flera protokoll och bilmodeller kommer att få stöd över tid.
Denna Varvtalsregulator H-version med CAN-bus interface är i funktion likadan som artnr 114-03-164, med skillnaden att hastighetssignalen tas direkt ifrån bilens CAN-bus nätverk och således behövs ingen induktiv givare för att mäta hastigheten.
Varvtalsregulator version H är avsedd för A-traktorer (diesel eller bensinmotorer) där hastigheten begränsas enligt de regler som gäller för A-traktorer. Avsikten med denna modell är att kunna mäta och reglera på hastighet i stället för bara varvtal på motorn. Avsikten är också att åstadkomma en lösning som kan accepteras av såväl myndigheter som ägare/användare av A-traktorer. Lösningen medför att man inte behöver använda höga varvtal på motorn, vilket medför buller, hög bränsleåtgång och problem med tillförlitlighet. När brytpunkt överskrides så påverkas utgången som styr gaspedalstyrning ("Appsensor").
Besiktning och intyg
I stort sett alla besiktningsföretag kräver ett intyg på att bilen inte innehåller någon dold funktion som kan åsidosätta begränsningen i hastighet. Om du planerar att bygga en A-traktor och skall sedan besikta den, skriv ditt reg.nr i samband med beställning eller kontakta oss i efterhand så tillhandahåller vi ett påskrivet intyg. Vi intygar att hastighetsregulatorn inte innehåller någon dold funktion för detta. Du får också skriva på att någon annan funktion i bilen inte åsidosätter begränsningen.
Installation av hastighetsregulatorn
1. Anslut CAN Hög och CAN Låg till H-CAN
2. Anslut de variabla kablarna från gaspedalen till H-CAN
3. Anslut +12v och jord till H-CAN enligt bruksanvisning
4. Testa!